وب سایت اوهر - درباره منابع آب ایران

وب سایت اوهر - درباره منابع آب ایران

ابهر (اوهر)در گذشته ای نه چندان دور دارای آب و چشمه های فراوانی بود. احتمال اینکه آب در نام ابهر نیز جایگاهی داشته باشد، فراوان است و به گفته مورخان در گذشته ابهر را "اوهر" می نامیدند.
وب سایت اوهر - درباره منابع آب ایران

وب سایت اوهر - درباره منابع آب ایران

ابهر (اوهر)در گذشته ای نه چندان دور دارای آب و چشمه های فراوانی بود. احتمال اینکه آب در نام ابهر نیز جایگاهی داشته باشد، فراوان است و به گفته مورخان در گذشته ابهر را "اوهر" می نامیدند.

خبر فوری:آتش زدن جنگل ابهر محکوم است

        Image result for ‫خبر فوری‬‎

مسئول گروه ابهر شناسی نور ایران آتش زدن جنگل ابهر را به شدت محکوم می کند و این کار را یک عمل جنایتکارانه بزرگ علیه محیط زیست ابهر می داند. این آتش سوی ها از چند روز پیش به انجام رسیده  و چندین هکتار از مناطق جنگل،حاشیه ابهررود و منطقه تاریخی و طبیعی قلعه تپه به آتش کشیده شده است و هم اکنون آتش در چند منطقه جنگل ابهر شعله ور است. 

به گزارش وبگاه اطلاع رسانی گروه ابهر شناسی نور ایران عصر امروز حدود ساعت 8:15 زمانی که مسئول گروه ابهر شناسی نور ایران  از سمت بلوار معلم به طرف خانه برمی گشت با صحنه آتش سوزی جنگل ابهر در نزدیک حوزه علمیه  روبه رو شد که خود شخصا به سمت محل آتش سوزی حرکت کرد و با استفاده از خاک سعی کرد آتش را خاموش کند اما بر اثر دود  و وزش باد  وارد بر تنه درختان بزگ،آتش دوباره روشن شد و شعله ور تر شد.
شایان حاجی قربانی در ادامه  افزود:به سرعتی که می توانستم با دوچرخه به سمت خانه رفتم تا آب بیاورم، زمان برگشت به صحنه آتش سوزی در ساعت8:45   به اداره آتش نشانی تماس گرفتم و گزارش آتش سوزی را دادم اما  فردی که گوشی تلفن را برداشت به دروغ گفت که پنج دقیقه پیش آتش نشانان از صحنه برگشه اند،اما من شک کرم و گفتم من از چند دقیقه پیش آن جا بودم به این سرعت آتش خاموش شد؟ باورم نشد و به سرعت بطری ای برداشتم و به سرعت به سمت جنگل حرکت کردم و دیدم آتش سوزی بیشتر و بزرگ تر شده بود ، فقط توانستم دو تنه درختی را که آتش گرفته بود خاموش کردم ،آب که با خود به صحنه آتش سوزی برده بودم تمام شده بود ، دوباره در ساعت 8:54 به اداره آتش نشانی تماس گرفتم و گفتم پس آتش را خاموش نکرده اید؟ جواب گو به بی خیالی گفت اشکالی ندارد و گفتم چند تیکه آتش  درحال  شعله ور شدن است پس نمی آیید! با بی توجهی و بی مسئولیتی تمام گفت نه ، گوشی را قطع کردم ، صدای اذان مغرب را شنیدم از خدا آرزو کردم با زبان روزه:کسانی که جنگل ابهر را قطع کردند و به آتش کشیدند در روز قیامت به آتش کشیده شوند و همین طور مسئول تلفنچی اداره آتش نشانی که بی خیال جواب گوی من را داد. آرزو کردم کسانی که جنگل،حاشیه ابهررود و منطقه تارخی و طبیعی قلعه تپه را آتش زدند ، به زودی به آتش کشیده شوند، مگر آتش نشانی مسئولیت این را ندارد که آتش را خاموش کند؟مگر شهرداری ابهر مسئول قطع کردن درختان جنگل ابهر نیست؟ 
پس چرا در خواب فرو رفته اند این بی مسئولان ضد محیط زیست ،من از شهروندان ابهری خواهش می کنم تا به صحنه شهر بیابند و اعتراض خود را بیان کنند و این عمل را محکوم کنند،فرقی ندارد پیر یا جوان همه  هرچه در توان دارد انجام دهد این حق شهروندی ما است که اعتراض خود را بیان  کنیم تا مسئولان این شهر بدانند، من هم شهروند ابهری هستم و حق دارم این مطالب را بیان کنم،بتاسفم برای شهرداری و اداره آتش نشانی ابهر که بی خیالانه نشسته اند و تماشای از بین رفتن محیط زیست شهر ابهر هستند. از ادارات مختلف به ویژ اداره میراث فرهنگی و اداره محیط زیست  و منابع طبیعی درخواست دارم پی گیر این آتش سوزی باشد.
وی افزود:همین طور از فعالان محیط زیست سراسر کشورخواهش می کنم این عمل آتش سوزی جنایت کارانه را محکوم کنند و به گوش همه مردم برسانند به ویژه در شبکه های اجتماعی منتشر کنید.
وی خطاب به شورای اسلامی شهر ابهر گفت:امروز در سایت خبرگزاری تابناک خواندم که دبیر شورای اسلامی بخش پاسارگاد درباره  آتش سوزی جنگل  به مهر می‌گوید: متأسفانه از صبح روز گذشته تاکنون شاهد ناهماهنگی میان دستگاه های مختلف هستیم، زیرا بالگردی که به این منطقه اعزام شده بود، تنها گنجایش حمل دو نفر را داشته، در حالی که باید بالگردی به این منطقه اعزام می شد که بتواند نیروی مردمی را منتقل کند. تنها نیروهای مردمی، بسیج و تعدادی از مامورین محیط زیست و منابع طبیعی در منطقه حضور دارند که با توجه به وسعت حریق جوابگو نیست.  
وی در آخر به صورت انتقاد از دست گاه های اجرایی مربوطه گفت:  قابل نوجه مسئولان شهرستان ابهر ، پاسارگاد یک بخش جزو توابع استان فارس است اما ابهر این شهر چند هزار ساله و با ارزش که امروزه منافع زیادی برای زنجان دارد و شهر دوم استان است پس چرا توجهی به این مسائل بزرگ محبط زیستی نمی شود؟دست روی دست گذاشته اید که ابهر نابود شود،همین جنگل ها هستند که پیش زمینه نابودی شهر می شود.
ای مسئولین اگر انسان هستید،اگر مسلمان هستید و اگر دوستدار محیط زیست و میراث فرهنگی هستید هر چه زود تر جلوی این آتش سوزی ها را بگیرید و مجرمان را دستگیر کنید.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.